شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 2 شهریور 1399/ شماره 101
باز هم صعود یکپارچه قیمت های پایه، میانگین روزانه دلار نیمایی در کانال 19 هزار و 600، فراز و فرود قیمت ها در بازار آزاد، دومین روز تکرار دلار صرافی‌ها و اصلاح 65 هزار واحدی بورس تهران
پست های رادیویی مرتبط:

شنبه 1 شهریور 1399 | رادیو ویکی پلاست به ایستگاه 100 رسید

پنجشنبه 30 مرداد 1399 | افزایش دلار نیمایی بازار را برگرداند؟

باز هم صعود یکپارچه قیمت های پایه
بیست و دومین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 1399، امروز، یکشنبه 2 شهریور در حالی اعلام شد که ترکیب افزایشی دلار نیمایی و قیمت‌های جهانی، باعث صعود قیمت ها شد. دلار نیمایی امروز، نسبت به یکشنبه قبل، 623 تومان افزایش داشت و به 19 هزار و 443 تومان رسید.
از نظر درصد میانگین افزایش، قیمت‌های امروز رتبه چهارمِ بیشترین افزایش را در 22 هفته امسال به نام خود ثبت کرد. 
بر اساس جدول مقایسه ای، بیشترین افزایش قیمت های پایه‌، امروز به گروه های PVC، بوتادین رابر و ‏ABS تعلق داشت و در سوی مقابل و در گروه کمترین افزایش‌ها، پ پ های نساجی و شیمیایی و پت های بطری 825 و 785 کمترین افزایش را به خود اختصاص دادند.

میانگین روزانه دلار نیمایی در کانال 19 هزار و 600
همان طور که گفته شد، میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 19 هزار و 443 تومان رسید و نسبت به یکشنبه هفته قبل، 623 تومان افزایش داشت. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، عبور میانگینِ روزانه از مرز 19 هزار و 600 تومان بود. نکته قابل توجه دیگر این که میانگین هفتگی دلار نیمایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 8 هزار و 247 تومان افزایش دارد.

فراز و فرود قیمت ها در بازار آزاد
قیمت محصولات پتروشیمی در بازار آزاد، به رسم چند هفته اخیر که قبل از اعلام قیمت های پایه، صعود می کند، خیز بلندی کرد و پس از اعلام قیمت های پایه نیز، در نوبتی دیگر، قیمت های بازار آزاد به افزایش ادامه دادند اما با نزدیک شدن به ساعات پایانی بازار، بخشی از صعود هیجانی ساعت های نخست بازار جبران شد و قیمت ها کمی کاهش یافت. البته در گروه هایی مانند پ پ، چند گرید جذاب، کماکان به افزایش ادامه دادند.
امروز در اینستاگرام ویکی پلاست، پستی منتشر کردیم که قیمت های پایه‌ی سوم شهریور پارسال، با قیمت های پایه امروز، مقایسه شده بود. بر اساس این مقایسه، ABS با 112 درصد رشد، بیشترین افزایش را نسبت به سال گذشته، تجربه کرده. پی وی سی S65 هم 99 درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته و سبک فیلم، 77 درصد رشد قیمت را به نام خود ثبت کرده است.

دومین روز تکرار دلار صرافی‌ها
صرافی‌ بانک ملی امروز قیمت هر دلار را مجددا بدون تغییر نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، 22 هزار و 500 تومان اعلام کرد. یادآوری کنیم اختلاف قیمت فروش دلار صرافی‌ها از ابتدای امسال تا به امروز 7 هزار و 600 تومان افزایش داشته است. هر چه دلار صرافی تلاش در حفظ قیمت خود دارد اما دلار نیمایی هر روز افزایشی تر از قبل می شود.

اصلاح 65 هزار واحدی بورس تهران
شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 65 هزار واحد کاهش به 1 میلیون و 662 هزار عقب نشینی کرد. شاخص کل در پایان معاملات امروز به 1 میلیون و 662 هزار واحد رسید.

نگارش متن: پروین هایری و سحر معصومی
سردبیر: محمود حق وردی
گوینده: عاطفه آقایی
شبکه های اجتماعی: امیر سحرخیز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟